Branża e-commerce z roku na rok przybiera na swojej popularności. Dzieje się tak za sprawą bardzo korzystnych kosztów związanych z prowadzeniem takiej formy sprzedaży w internecie. Mimo olbrzymiego wzrostu liczby sklepów internetowych branża e-commerce wciąż jest prawdziwą żyłą złota w dobie dzisiejszych czasów. Bardzo duża ilość przedsiębiorstw zajmująca się sprzedażą swoich usług i produktów przeniosła swoją działalność w pełni do branży e-commerce. Dowiedz się z poniższego artykułu czym tak właściwie jest branża e-commerce i dlaczego stała się tak popularna.
Zasada działania sklepów internetowych – branża e-commerce
Jeszcze nie tak dawno temu, bo zaledwie kilka dobrych lat wstecz sklepy internetowe nie cieszyły się tak dużym zainteresowaniem jak teraz. Wówczas branża e-commerce posiadała spora istotnych wad, które ciężko było wyeliminować. Były to czasy w których przepływ informacji był znacznie wolniejszy. Odgrywało to bowiem decydującą rolę w opłacalności sklepów internetowych. Internet był zdecydowanie rzadziej dostępny, wolniejszy oraz ludzie znacznie mniej przesiadywali w tak zwanych internetach. Z kolei innym problemem do przejścia okazał się kontakt z klientem na odległość. Klienci niechętnie podejmowali zakup od sprzedawcy, którego przedtem nie widzieli i nie mieli z nim wcześniejszego kontaktu. Do tego dokładał się również brak możliwości dokładnego obejrzenia produktu przed zakupem. Co z pewnością odgrywa olbrzymie znaczenie w sprzedaży.
Jednakże to było niemalże dekadę temu, a jak jest teraz? W dobie dzisiejszych czasów, gdzie dostęp do internetu jest o wiele bardziej rozpowszechniony i jednocześnie korzystanie z internetu stało się naszą codzienną rutyną. Sklepy internetowe stały się częściej użytkowane od sklepów stacjonarnych. Jest tak za sprawą tego, że świat znacznie przyspieszył tempa, decyzje podejmuje się szybciej i mamy coraz mniej czasu na zastanowienie się przed podjęciem wyboru. Tutaj pojawiają się sklepy internetowe, które idealnie wpasowały się w gusta obecnych czasów. Dostęp z każdego miejsca na świecie i dowolnym momencie. Nie czekamy na otwarcie sklepu, nie idziemy 30 minut do samego punktu, a następnie nie stoimy w kolejce kolejne 30 minut. Wszystko dzieje się za pomocą zaledwie kilku kliknięć.
Oglądamy produkt na najwyższej jakości zdjęciach, czytamy opis i już jestesmy zdolni do podjęcia decyzji zakupu. Proces zakupu jest równie prosty, co sam wybór, a następuje on poprzez dodanie do koszyka, płatność, wybór dostawy i gotowe.
Jak założyć sklep internetowy?
Założenie sklepu internetowe nie jest czymś skomplikowanym i możliwym do zrobienia tylko poprzez sztab programistów. Oczywiście taki sposób też istnieje, ale jednak częściej spotykamy się ze sposobem założenia sklepu e-commerce za pomocą cms. CMS to system zarządzania treścią, dzięki którym możemy sprawnie tworzyć i obsługiwać szereg procesów. Jest to spore ułatwienie, gdyż nie musimy uczyć się danego języka programowania, by móc tworzyć. Najprostsza droga wiodąca do założenia sklepu internetowego przeważnie obejmuje kilka kroków. A są nimi:
- wybór produktu/hurtowni/dostawcy
- hostingu i domeny
- wybór CMS na którym stworzymy sklep np: za pomocą szablonu
- podpięcie płatności oraz dokładna analiza wszystkich aspektów prawnych
- reklama naszego sklepu za pomocą digital marketingu
I gotowe tak prezentują się czynności, które musimy zrobić, gdy chcemy założyć sklep internetowy. W przypadku, gdy jesteśmy producentem naszych produktów posiadamy większą kontrolę nad jakością.