Strategia e-mail marketingowa to w dzisiejszych czasach jeden ze skuteczniejszych sposobów na pogłębienie relacji z klientami i zachęcenie ich do skorzystania z oferty naszych usług i towarów. Jednak skuteczność kampanii e-mailowej już od dawno została zauważona przez branżę e-commerce, dlatego nie dziwi nas, że każdego dnia otrzymujemy dziesiątki wiadomości e-mail Co zrobić, by nasza wiadomość była zauważona przez klientów? Co więcej, jak kierować kampanią, by była ona odpowiednio zidentyfikowane przez systemy antyspamowe?
Zachęcający tytuł i treść maila
Zacznijmy od podstawy, jaką jest treść i tytuł e-maila. Kampania marketingowa ma na celu zachęcić klientów do skorzystania z naszej oferty. To klient, po przeczytaniu naszego e-maila powinien być zachęcony do odwiedzenia naszej strony, sprawdzenia oferty, a być może nawet do zakupienia towarów i usług. Dlaczego więc większość e-maili na zachęca nas, a wręcz przeciwnie, stymuluje do możliwie jak najszybszego zamknięcia maila? Brak zachęcającego tytułu maila. To tytuł odpowiada za to, czy użytkownik otworzy e-mail. Jeśli jest to kolejna, mało interesująca informacja o wyprzedaży czy nowym asortymencie, z pewnością nie zainteresuje nas to. Tytuł powinien zaintrygować, zachęcić nas do przeczytania wiadomości. Gdy przejdziemy przez pierwszą próbę, czas na odpowiednie przygotowanie treści wiadomości. Od niej zależy, czy nasza kampania e-mail marketingowa jest skuteczna.
Systemy antyspamowe — jak je ominąć
Jednym z ważniejszych elementów każdej kampanii e-mail marketingowej jest zadbanie o to, by wiadomość ta ominęła systemy antyspamowe. Jak to zrobić? Istnieje kilka sposobów na to, by nasza wiadomość została odpowiednio odebrana. Przede wszystkim powinniśmy zatroszczyć się o to, by klient zasubskrybował naszą stronę lub bloga. Jeśli nasz adres jest w książce kontaktów, a zgody marketingowe pozwalają na to, nasza wiadomość trafi do odbiorcy. Kolejny element to przemyślane połączenie obrazów i treści. Mail złożony tylko z tekstu nie jest odpowiednio odbierany przez filtry, co sprawia, że większość takich wiadomości trafia do spamu. Jeśli tekst i obraz przepala się w wiadomości, skuteczność naszej kampani będzie znacznie wyższa. Warto wspomnieć jeszcze o samej wadze wiadomości. Jeśli mail ma powyżej 50 kilobajtów, filtr antyspamowy może być traktowany jako atak, co bezpośrednio wpłynie na wysłanie naszej wiadomości do spamu.
Narzędzia do mailingu
Chcemy zwiększyć swoją skuteczność w e-commerce? Planujemy zadbać o większy napływ klientów? Baza mailingowa i kampanie e-mail marketingowa to coś, co może pomóc nam w rozwoju? Na szczęście nie zostajemy z tym sami. Obecnie na rynku dostępnych jest wiele narzędzi e-mail marketingowych, które nie tylko wspomogą nas w tworzeniu optymalnych treści, ale też zapewniają funkcje automatyzujące proces wysyłania maili i odpowiadania na nie. Na rynku możemy spotkać zarówno darmowe, jak i płatne narzędzia. Które wybrać? To zależy już jedynie od naszych potrzeb, preferencji, ale też ambicji biznesowych.