Strona główna
Biznes
Tutaj jesteś

Na czym polega program lojalnościowy?

20 maja 2022


Wysoka konkurencja w wielu branżach sprawia, że uzyskanie szerokiego grona stałych klientów jest trudne. Dotyczy to nawet firm, które mają bogatą ofertę produktów i mogą poszczycić się ich znakomitą jakością. W celu podniesienia zainteresowania daną ofertą tworzy się programy lojalnościowe. Dzięki nim zwiększa się przewagę nad konkurencją i zaufanie 

do danej marki. Na czym polega program lojalnościowy? Jakie są jego reguły?

Jakie firmy mogą stworzyć program lojalnościowy?

Program lojalnościowy mogą przygotować zarówno duże sieci handlowe, jak i niewielkie firmy usługowe. W stworzeniu akcji lojalnościowej nie ma praktycznie żadnych ograniczeń dotyczących wielkości przedsiębiorstwa i wysokości osiąganych przez niego zysków. Program może powstać na początku działalności marki lub po wielu latach jej obecności na rynku. Uniwersalność narzędzia tego typu sprawia, że jest odpowiednie dla wielu branż. Mogą z niego korzystać przedsiębiorstwa działające w branży: spożywczej, turystycznej, kosmetycznej, hotelarskiej lub rozrywkowej. Dzięki pomocy i360.com.pl program jest dostosowany do indywidualnych potrzeb każdej firmy.

Jakie są zasady programów lojalnościowych?

Zasady programów lojalnościowych są opisane w regulaminie. Umieszcza się w nim informacje o czasie obowiązywania akcji, sposobie przyznawania punktów lub zwrotu części gotówki za zakupy oraz o zasadach odbierania nagród. W programie lojalnościowym kupujący uzyskują dodatkowe punkty za dokonywanie ponownych zakupów i zwiększanie wartości koszyka zakupowego. Im więcej i częściej kupuje dany klient, tym większe korzyści osiąga z programu.

W programie lojalnościowym uczestniczy się dobrowolne. Klient danej marki nie może być zmuszony do dołączenia do programu, by dokonać zakupu. Dodatkowo musi zostać poinformowany, w jakim celu gromadzone są dane kontaktowe i osobiste oraz kto jest ich administratorem (wymogi RODO). Program lojalnościowy jest również bezpłatny. Dołączenie do akcji i późniejsze odbieranie nagród odbywa się bez ponoszenia dodatkowych opłat.

Rodzaje programów lojalnościowych

Istnieją dwa główne rodzaje programów lojalnościowych. Pierwszy z nich polega na uzyskiwaniu punktów za dokonane zakupy i następnym wymienianiu ich na nagrody rzeczowe lub pieniężne określone w katalogu nagród. Drugim typem programów lojalnościowych jest money back, w którym klienci odzyskują część wydatków na zakupy na konto osobiste. Każda marka samodzielnie decyduje, który typ programu lojalnościowego wdroży i zaoferuje swoim klientom.

Wirtualne biuro a zdolność kredytowa

Redakcja dbmakler.pl

Samorozwój to nasze drugie imię, dlatego sprawdź, co przygotowaliśmy dla Ciebie na naszym blogu! Znajdziesz tu informacje o biznesie, finansach, pracy i marketingu, a także ciekawe wpisy lifestylowe.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jakie korzyści oferuje wirtualne biuro
Jak prowadzić sklep franczyzowy
marka

Jesteś zainteresowany reklamą?