dbmakler.pl

Portla finansowy

Rozpoczęcie współpracy z influencerami
Biznes

O czym należy pamiętać, rozpoczynając współpracę z influencerami?

Rozpoczęcie współpracy z influencerami to ważny moment dla firmy. W końcu influencer staje się partnerem biznesowym, któremu powierzasz kontakt ze swoimi potencjalnymi klientami, w ten sposób częściowo oddając markę w jego ręce. O czym warto pamiętać, aby ten krok okazał się korzystny dla każdej z zaangażowanych stron?

Cel działań

Przed przystąpieniem do realizacji kampanii influencer marketingowej powinieneś zadać sobie pytanie, czy rzeczywiście wiesz, co chcesz osiągnąć, podejmując tego typu działania. Ogólne odpowiedzi w stylu: chcę się wypromować albo chcę zwiększyć sprzedaż się nie liczą!

W określeniu dobrego celu pomoże Ci np. koncepcja S.M.A.R.T., według której powinien on być:

  • Konkretny (ang. Specific),
  • Mierzalny (ang. Measurable),
  • Osiągalny (ang. Achievable),
  • Istotny (ang. relevant),
  • Określony w czasie (ang. Time-bound).

Bez precyzyjnie wyznaczonego celu nie będziesz mógł zaplanować dobrej kampanii oraz nie zmierzysz jej efektów, dlatego zacznij właśnie od tego!

Jakość

Obecnie internauci coraz częściej stykają się z różnymi formami płatnej promocji prowadzonej w ramach influencer marketingu. Oznacza to między innymi, że w większości przypadków zwykłemu poleceniu w rodzaju: „Sprawdźcie produkt X!” nie poświęcą oni wiele uwagi. Koncepcja influencer marketingowa powinna być rozbudowana, kreatywna, intrygująca, no i przede wszystkim – powinna odpowiadać na potrzeby osób, do których jest kierowana.

Pamiętaj też, że jeśli rekomendacje influencera będą miały niewiele wspólnego z poruszaną przez niego na co dzień tematyką, albo będą jednym z wielu udostępnianych przez niego materiałów płatnych, to raczej nie zdobędą sobie one zaufania odbiorców. Dlatego przed rozpoczęciem kampanii dobrze wszystko przemyśl i zaplanuj!

Forma współpracy

Influencer marketing przybiera wiele form. Może to być więc np.:

  • Recenzja,
  • Lokowanie produktu,
  • Udostępnienie linku sponsorowanego,
  • Przygotowanie przez influencera contentu na kanał marki,
  • Program afiliacyjny,
  • Relacja z eventu,
  • Sponsoring influencera.

Ustalając z influencerem metodę prezentacji Twojej marki powinieneś uwzględnić zarówno charakter jego dotychczasowej twórczości, potrzeby jego odbiorców, jak i specyfikę samego promowanego produktu.

Sposób rozliczenia

Z influencerami można się rozliczać na dwa podstawowe sposoby: w formie barteru lub gotówkowo. Twórcy coraz częściej preferują ten drugi sposób zapłaty za ich usługi. Podejmując współpracę, powinniście precyzyjnie określić, jaki model rozliczenia przyjmujecie: może to być np. wynagrodzenie za wyświetlenia, reakcje, komentarze, leady czy pozyskany ruch. Wyczerpujące omówienie kwestii finansowych pozwoli nie tylko na uniknięcie przykrych nieporozumień w przyszłości, lecz także umożliwi precyzyjniejsze zaplanowanie budżetu kampanii.

Koordynacja wszystkich działań w obrębie influencer marketingu to dosyć wymagające zadanie, wymagające sporej wiedzy i doświadczenia. Dlatego pierwszą kampanię influencer marketingową najlepiej przeprowadzić ze wsparciem wyspecjalizowanej agencji. Powodzenia!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *