dbmakler.pl

Portla finansowy

outsourcing
Biznes

Outsourcing – o czym mowa w praktyce?

Outsourcing to pojęcie często spotykane w kontekście szkoleń, logistyki lub kwestii związanych ściśle z daną branżą. To dość opłacalne rozwiązanie, jednak aby z niego skorzystać, warto dowiedzieć się, co i jak. Jaka jest definicja outsourcingu i o czym mowa w praktyce? Podpowiadamy.

Outsourcing – co to jest w kontekście biznesu?

Termin „outsourcing” bierze się z angielskiego i jest połączeniem trzech słów – outsider-resource-using. Oznacza to wykorzystywanie źródeł zewnętrznych, czyli powierzanie wykonania jakiegoś specjalistycznego działania zewnętrznemu podmiotowi. Wydaje się, że ciężko wytłumaczyć, co to jest outsourcing. Definicja jest w rzeczywistości bardzo prosta. Określeniem tym będzie się nazywać każde przejęcie obowiązków w danej kwestii przez wyspecjalizowaną w niej firmę lub osobę. Ze względu na obecność na rynku bardzo wielu różnych podwykonawców, należy za każdym razem starannie wybierać właściwy podmiot, gdyż błędy mogą okazać się dość bolesne w skutkach.

Jaki może być przedmiot outsourcingu?

Wspomniana usługa może objąć praktycznie każdy rodzaj działalności. Bardzo często zajmuje się kluczowymi zadaniami związanymi z kontrolą, na przykład audytem, księgowością lub oceną bezpieczeństwa zawodowego. Obejmuje również kwestie zasobów ludzkich, takich jak rekrutacja albo szkolenia. Może również wejść w kompetencje kadr, zajmując się administracją, a także zarządzaniem finansami. Outsourcing wykorzystuje się również w dziale transportu, gdy zaistnieje potrzeba przeniesienia jakichś ładunków, a także w logistyce. Wśród usług outsourcingowych znajdziemy tu np. fulfillment dla e-commerce. Wymienione powyżej przykłady to tylko kilka z wielu różnych działań, ponieważ omawiane usługi można zastosować dosłownie wszędzie.

Jakie cechy powinna mieć dobra firma outsourcingowa?

Nie każde przedsiębiorstwo, które zajmuje się danym sektorem, spełni swoje zadania tak, jak powinno, zatem konieczne jest sprawdzenie jakości usług. Jeśli decydujesz się na outsourcing i powierzenie części zadań swojego przedsiębiorstwa firmie zewnętrznej, upewnij się, że posiada kilka ważnych cech. Po pierwsze, musi mieć odpowiednio wykwalifikowany personel. Pamiętaj, że masz prawo, by sprawdzić, jakie uprawnienia mają osoby wykonujące rzecz, którą im zlecasz. Wykonywanie jej przez ludzi bez odpowiedniego doświadczenia może się bowiem źle skończyć – w najlepszym wypadku złym wykonaniem zlecenia, w najgorszym poważnymi wypadkami. Dobrze jest również zwracać uwagę na doświadczenie oraz pozytywne opinie innych klientów. Więcej informacji można znaleźć tutaj: http://optibuy.com/outsourcing-interim/.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.