Każdy, kto prowadzi jakąkolwiek firmę handlową lub usługową, chciałby zwiększyć sprzedaż. To zupełnie normalne. Dlatego też wprowadza do swojej działalności nowe techniki marketingowe, które związane są między innymi z rozwojem internetu. Marketing sieciowy, bo o nim mowa, wykorzystuje między innymi siłę influencerów, a zatem osób wpływowych, które działają w tak zwanych social mediach. Jak wykorzystać go do promocji własnej marki? Poniżej garść podpowiedzi i wskazówek.
Czym jest marketing sieciowy i jak wykorzystać go w firmie?
Od kiedy internet prężnie się rozwija i jest dostępny praktycznie w każdym zakątku ziemi, sprzedaż przez internet bardzo wzrosła na znaczeniu. Współcześnie wiele sklepów funkcjonuje tylko i wyłącznie w przestrzeni wirtualnej, prowadząc sprzedaż online. W dużym stopniu jest to tańsze niż prowadzenie sklepów stacjonarnie. W internecie sprzedają też drobni rzemieślnicy, którzy na przykład oferują różnego rodzaju rzeczy ręcznie robione. Warto wiedzieć o tym, jak marketing sieciowy może pozwalać na zwiększenie sprzedaży i i zbudowanie rozpoznawalności wśród klientów. Wykorzystuje się do tego celu między innymi osoby wpływowe, które działają na przykład na Facebooku, Instagramie, tworzą blogi, strony internetowe i portale.
Tak zwany content marketing jest właśnie jedną z gałęzi marketingu sieciowego. Dla konkretnych marek tworzone są treści reklamowe, które są niepowtarzalne i unikatowe, ponieważ wymyślone i kreowane przez twórców internetowych. Publikują oni wpisy na blogach, zdjęcia na Instagramie, filmy na YouTubie lub instastories, w których przybliżają jakiś konkretny produkt lub usługę. Jeżeli takie zlecenie reklamowe powierzy się odpowiedniej osobie, można liczyć na naprawdę bardzo duży zwrot. Ludzie korzystają z poleceń tych, którzy w sieci działają w roli influencerów. Inspirują się ich wyborami, kupują to, co oni.
Jak wykorzystać marketing sieciowy?
Obecnie marketing sieciowy i tak zwany content marketing w mediach społecznościowych to tak naprawdę wciąż jedna z najtańszych form reklamy. Mogą pozwolić sobie na nią nawet nieduże firmy, które dopiero raczkują. Warto zatem zastanowić się nad tym, które źródło reklamy będzie miało największe przełożenie na wzrost rozpoznawalności i większą sprzedaż. W bardzo wielu przypadkach to właśnie marketing sieciowy, z dobrze stworzonymi reklamami w social mediach, przynosi największy zwrot w postaci budowania rozpoznawalności, zwiększenia sprzedaży, ugruntowania marki na rynku. Kto się jeszcze waha, może poczytać na ten temat więcej. Nie brakuje opracowań, które merytorycznie przedstawiają sprawę.