Strona główna
Lifestyle
Tutaj jesteś

Jak rozmawiać z klientem?

4 marca 2021 Jak rozmawiać z klientem

Profesjonalne i nowoczesne contact center w firmie pozwoli na sprawną organizację kontaktu z nowymi i potencjalnymi klientami. Istotnym elementem będzie odpowiednie oprogramowanie, które zagwarantuje bezpieczeństwo danych oraz bezproblemową obsługę od strony technicznej. To jednak nie wystarczy. Trzeba także opracować standardy komunikacyjne, aby pracownicy wiedzieli, w jaki sposób rozmawiać z klientem.

Jak często się kontaktować?

Efektywność pracy konsultantów telefonicznych wpływa w dużej mierze na sprzedaż. Niezależnie od tego, w jakiej branży działa Twoja firma, przydatny okaże się profesjonalny system call center. Propozycji na rynku jest bardzo dużo, nas w ostatnim czasie zainteresowało oprogramowanie dostępne na stronie internetowej https://www.cludo.pl/. Umożliwi on zarządzanie połączeniami – zarówno przychodzącymi, jak i wychodzącymi. Każda próba kontaktu z klientem zostanie zapisana. To znacznie usprawni pracę – konsultant nie będzie się musiał zastanawiać, kiedy ostatnio dzwonił do pana X. Jest to niezmiernie istotne – zbyt częsty kontakt może okazać się dla klienta męczący.

Prawidłowa dykcja

Rozmawiając z klientem, trzeba mówić przede wszystkim wyraźnie. Nawet najlepiej dopracowana strategia sprzedażowa może lec w gruzach, jeżeli konsultant będzie coś pod nosem mruczał, lub będzie mówił tak szybko, że nie da się z potoku słów wyłapać pojedynczych wyrażeń. Warto zadbać także o ciepły ton głosu. Może to być trudne, zwłaszcza w sytuacji, gdy wykonane poprzednio połączenia telefoniczne nie były zbyt przyjemne. Jednak profesjonalizm to podstawa – pamiętaj o tym w chwilach zwątpienia.

Zainteresuj rozmówcę jak najszybciej

Jeżeli nie chcesz, aby klienci rozłączali się natychmiast po tym, gdy usłyszą Twój głos, musisz działać szybko i zdecydowanie. Masz zaledwie kilka sekund na to, aby zainteresować potencjalnego klienta sprawą, z którą do niego telefonujesz. Jeżeli zmarnujesz ten czas, to możesz stracić jedyną okazję do kontaktu. Działaj sprawnie i zdecydowanie – z uśmiechem na ustach.

Redakcja dbmakler.pl

Samorozwój to nasze drugie imię, dlatego sprawdź, co przygotowaliśmy dla Ciebie na naszym blogu! Znajdziesz tu informacje o biznesie, finansach, pracy i marketingu, a także ciekawe wpisy lifestylowe.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jak rozmawiać z klientem
Jak rozmawiać z klientem
Jak rozmawiać z klientem

Jesteś zainteresowany reklamą?