dbmakler.pl

Portla finansowy

Finanse

Na czym polega marketing rekomendacyjny

Marketing rekomendacyjny to działanie mające na celu polecenie produktów oraz usług pomiędzy klientami, którzy już z nich skorzystali. Rekomendacja taka jest dobrowolną opinią konsumenta, którą dzieli się ze swoim bliskim otoczeniem lub wystawia opinię o danej marce w internecie.

Na czym opiera się marketing rekomendacyjny

Marketing rekomendacyjny opiera się na kampaniach, które oferują wybranym konsumentom próbki produktów danej firmy lub skorzystanie z ich konkretnych darmowych usług z możliwością zaproszenia kogoś ze swojego otoczenia. Uczestnicy ci lubią jako pierwsi sprawdzać nowe produkty i usługi, a następnie dzielą się swoją opinią na temat konkretnych produktów lub usług, które przetestowali.

Efektywność marketingu rekomendacyjnego

Marketing rekomendacyjny jest działaniem efektywnym, ponieważ opinie testerów produktów i usług są wiarygodniejsze niż reklama w telewizji nie poparta doświadczeniem wynikającym z przetestowania produktu. Marketing rekomendacyjny ma za zadanie przekonać klienta do kupna produktów lub skorzystania z usług firmy za pomocą opinii konsumentów już z nich korzystających. Testerami, którzy wystawiają opinie, są prawdziwi klienci, z którymi można porozmawiać w razie wątpliwości co do produktu lub usługi.

Koszt marketingu rekomendacyjnego

Koszt marketingu rekomendacyjnego wynosi tyle, ile firma jest w stanie za niego zapłacić lub cena jest taka, jaką poda osoba, która będzie się tym zajmować. Decydując się na profesjonalną obsługę kampanii pracować będzie przy tym kilka osób, które podzielą się zadaniami. Grupa osób zajmie się pisaniem tekstów oraz kontaktem z użytkownikami zaś inna grupa skupi swą pracę na sprawdzaniu mediów. Profesjonalny zespół pracować będzie z profesjonalnymi narzędziami jaki są np. Google Alerts. Narzędzia te potrzebne są aby informować w jakim temacie obecnie toczy się dyskusja. Kampania zrobiona przez doświadczony zespół jest dość drogim przedsięwzięciem, ale jej zaletą jest zapewnienie dobrych efektów oraz pozycji firmy na rynku. Miesięczny koszty kampanii może wynosić kilka tysięcy złotych, lecz dokładna suma zależna jest firmy, którą ją prowadzi oraz od zasięgu kampanii.
Wybranie taniej i nieprofesjonalnej kampanii nie przyniesie nam efektów i zysków, a wręcz przeciwnie – zwiększy koszty i będzie wyrzuceniem pieniędzy do kosza. Zwiększone koszty takiej kampanii wywołane będą tym, że po pewnym czasie będziemy zmuszeni do odbudowania marki oraz nadaniu jej dobrego imienia co pochłonie duża czasu oraz pieniędzy. Warto więc zainwestować pieniądze raz w dobrą i profesjonalną kampanię niż w tanią i nieprofesjonalną kampanię, przez którą będziemy musieli po czasie i tak skorzystać z firmy, która stworzy kampanię i pomoże firmie wejść znów na rynek.