Raty dla firm to rozwiązanie, które oferuje wielu przedsiębiorców prowadzących sprzedaż w modelu B2B. Na czym dokładnie polega? Dlaczego warto zaoferować płatność ratalną klientom biznesowym? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się w niniejszym artykule.
Na czym polegają raty dla firm?
Raty dla firm to jak wspomniano we wstępie rozwiązanie, które oferuje wielu sprzedawców w modelu B2B. W praktyce polega ono na tym, że sprzedawca umożliwia klientom biznesowym dokonywania zakupów bez konieczności ich natychmiastowego opłacania. Płatność może bowiem zostać w tym przypadku rozłożona na 3, 6, 9, 12, 24 lub nawet 36 rat. Co istotne, przedsiębiorca, który oferuje swoim klientom raty dla firm uzyskuje zapłatę od razu, ponieważ jest ona regulowana przez dostawcę usługi, czyli podmiot oferujący finansowanie. W efekcie jest to rozwiązanie korzystne dla obu stron, ponieważ kupujący nie musi płacić od razu, a sprzedawca nie musi proponować odroczonej płatności, a co za tym idzie oczekiwać na zapłatę. Istotny jest w tym przypadku także brak ryzyka, ponieważ przejmuje je na siebie dostawca finansowania.
Dlaczego warto wdrożyć raty dla firm do swojego biznesu?
Prowadząc biznes w modelu B2B warto zaoferować swoim klientom raty dla firm ze względu na korzyści, które może przynieść wdrożenie usługi dostępnej pod linkiem: https://pragmago.tech/raty-dla-firm/. Wśród najważniejszych z całą pewnością można wymienić:
-
nawet trzykrotny wzrost średniej wartości koszyka zakupowego, ponieważ kontrahenci, którzy nie muszą płacić od razu kupują z reguły chętniej i więcej;
-
brak ryzyka, co wynika z faktu, że przejmuje je dostawca finansowania nawet jeżeli kontrahent ostatecznie nie zapłaci;
-
wzrost przywiązania do marki, ponieważ sklepy oferujące płatność ratalną mogą liczyć na znacznie więcej powracających klientów;
-
szybką decyzję o przyznaniu finansowania, ponieważ jest ona wydawana z reguły w ciągu kilku minut;
-
wysoki limit finansowania, ponieważ może on wynieść nawet 100 tys. złotych.
Jak wdrożyć raty dla firm do swojego biznesu?
Wdrożenie rat dla firm do swojego biznesu jest proste, a niewątpliwą zaletą jest w tym przypadku również różnorodność możliwości integracji technicznej usługi na stronie sprzedawcy. Finansowanie udzielane jest bowiem w 100% online, a dostawca usługi jest w stanie wdrożyć ją w taki sposób, by nie tylko dopasować do potrzeb danego sklepu, ale również funkcjonalności jego witryny. Istotne jest także to, że finansujący nie tylko wdraża usługę u sprzedawcy B2B, ale przeprowadza również szkolenie, co pozwala w pełni poznać jej możliwości. Dopiero po stworzeniu oferty szytej na miarę usługa jest wdrażana na platformie sprzedawcy, co pozwala oferować płatność ratalną jego klientom biznesowym.
Podsumowując należy stwierdzić, że raty dla firm to model płatności, który warto wdrożyć oferując sprzedaż B2B. Pozwala on bowiem nie tylko zwiększyć atrakcyjność oferty kierowanej do klientów biznesowych, ale ułatwia również zarządzanie płynnością finansową, ponieważ sprzedawca otrzymuje zapłatę od razu.
Materiał zewnętrzny