dbmakler.pl

Portla finansowy

fulfillment
Lifestyle

W jakich obszarach wykorzystywany jest fulfillment e-commerce?

Prowadzenie logistyki dla e-commerce może z czasem pochłaniać zbyt wiele czasu i robić się zbyt skomplikowane. Doskonałym rozwiązaniem, które przechodzi w takich sytuacjach z pomocą jest fulfillment polegający na outsourcingu logistyki do zewnętrznej firmy. Z jakich etapów składa się kompleksowy proces logistyczny realizowany dla e-commerce? W jakich sklepach online sprawdza się oddelegowanie zadań do firmy zewnętrznej? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w przygotowanym przez nas artykule!

Fulfillment e-commerce – z jakich etapów się składa?

Fulfillment dla e-commerce to model obsługi logistycznej, który polega na przekazaniu fizycznej działalności sklepu online do zewnętrznego operatora zajmującego się realizacją zadań związanych z odbiorem, magazynowaniem, pakowaniem i wysyłką zamówień do ich odbiorców. Fulfillment organizowany dla e-commerce to kompleksowy proces, na który składa się szereg działań. Do obszarów, w których realizowana jest usługa fulfillment dla e-commerce można zaliczyć czynniki, takie jak:

  • Integracja systemowa polegająca na zintegrowaniu platformy sprzedażowej e-commerce z systemem magazynowym zewnętrznego operatora. Jest to krok niezbędny do stworzenia systemy efektywnego zarządzania zamówieniami, który znacznie usprawni współpracę i realizację dalszych działań w zakresie fulfillmetu.
  • Przyjmowanie dostaw towarów. Zewnętrzni operatorzy e-commetce zajmują się organizowaniem transportu sprzedawanych przez sklep online produktów do centrów logistycznych, w których później są one magazynowane.
  • Magazynowanie, czyli przechowanie produktów przy zastosowaniu infrastruktury magazynowanej składającej się z regałów, wieszaków i innych obszarów dedykowanych do magazynowania towarów wartościowych.
  • Kompletowanie zamówień z dedykowanych lokalizacji.
  • Pakowanie zamówień, które zabezpieczane są zgodnie z wytycznymi firmy e-commerce. W zależności od preferencji i potrzeb klienta w tym celu stosowane są dedykowane kartki, bibuła, skropak lub inne elementy zabezpieczające i dekorujące.
  • Zwroty i reklamacje. Wiele firm zajmujących się fulfillmentem e-commerce odpowiedzialnych jest także za zarządzanie obsługą nadchodzących zwrotów i reklamacji. Na proces ten składa się przyjęcie, ocena, serwis, pranie, odświeżenia i przepakowanie towarów, a także następne wprowadzenie pełnowartościowych produktów na stan magazynowy.

Fulfillment dla Twojej branży — gdzie wykorzystywana jest kompleksowa obsługa logistyczna sklepów online?

Fulfillment dla ecommerce to kompleksowe rozwiązanie pozwalające na efektywne realizowanie działań sprzedażowych, które z powodzeniem może być implementowane w zakresie sklepów online działających w różnych branżach. Firmy zajmujące się fulfillmentem dostosowują swoje oferty do klientów działających w branży fashion, branży kosmetycznej, branży zabawek i artykułów dziecięcych, branży spożywczej i branży meblowej, a także szeregu innych obszarów, w których prowadzą swoją działalność sklepy online.

Kompleksowa obsługa e-commerce realizowana przy najwyższej zdolności operacyjnej dla każdej branży działającej w e-commerce to usługa dla wymagających odbiorców, która wymaga wyboru odpowiedniej firmy zewnętrznej. Jednym z niewielu operatorów logistycznych działających w Polsce jest firma 3LP, która zajmuje się przygotowywaniem wysokiej jakości procesów odbioru dostaw, procesów magazynowania czy realizacji zadań pick&pack i późniejszej wysyłki towarów.

Zapoznaj się z ofertą: https://3lp.eu/obsluga-e-commerce/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.