Niszowy biznes – jak go stworzyć?

0
71

Rozwijając swój biznes często szukamy oryginalnego pomysłu, który pozwoli nam się przebić do ekstraklasy. Konkurowanie z gigantami istniejącymi od wielu lat na rynku jest z góry skazane na porażkę. Doświadczenie oraz gigantyczne zaplecze finansowe korporacji szybko wykosi nas z rynku. Nawet jeżeli startujemy w obszarze dobrze wszystkim znanym jak choćby restauracja czy sprzedaż obuwia to i tak strzałem w dziesiątkę będzie wyróżnienie naszego biznesu na tle innych, podobnych.

Problemy konkurowania

Ruszając z biznesem możemy borykać się z wieloma różnymi problemami. Choćby w naszym miejscu zamieszkania możemy mieć kłopot z pozyskaniem odpowiednio dużej ilości klientów. Inną typową przeszkodą są ogromne koszty ponoszone na reklamę i marketing w celu wypromowania naszej firmy. A może sen z powiek spędza Ci zastanawianie się jakim cudem Twoja konkurencja może oferować swoje produkty lub usługi w niższych cenach i wciąż na tym zarabiać krocie? Jeśli boisz się, że utkniesz w gąszczu firm o podobnym profilu działalności, a pozyskiwanie klientów będzie kwestią szczęścia i przypadku a nie rezultatem ciężkiej i solidnej pracy to warto się zastanowić nad poszukaniem pomysłu na niszowy biznes. Znalezienie niszy, w której jest wciąż sporo miejsca do działania dla wielu przedsiębiorców, to właściwie strzał, który przy rzetelnej pracy i odpowiednim pilnowaniu finansów po prostu musi rozbić bank.

Niszowe biznesy i ich zalety

Przewagą prowadzenia niszowego biznesu jest po prostu łatwiejszy start. Niższe koszty prowadzenia działalności, więcej wiernych klientów, którzy często powracają, szybkie osiągnięcie dużej rozpoznawalności naszego biznesu – to decyduje o błyskawicznym sukcesie. Nie będziemy tutaj podawali pomysłów na prowadzenie niszowego biznesu, ponieważ gdyby takie pomysły były podane na tacy to… nie byłyby niszowe.
Znalezienie odpowiedniego pomysłu to Twoje zadanie, ale z pewnością ułatwi Ci to kilka wskazówek.
W pierwszej kolejności zastanów się nad obszarem swoich kompetencji. Co jest Twoją mocną stroną? Na czym się znasz? Jaka dziedzina wiedzy motywuje Cię do jej poznawania? W czym mógłbyś zostać ekspertem?
Następnie, w obszarze w którym jesteś mocny, poszukaj nierozwiązanego problemu. Może jest to kwestia szybszej wymiany kół w samochodach? Może wiesz jak łatwo przewidzieć zużycie opon i potrafisz dotrzeć z reklamą do klientów, którzy potrzebują nowych?
Może wiesz jak można rozładować korki w dużych miastach? A może chcesz umożliwić ludziom łatwiejsze i tańsze podróżowanie?
Szukaj nieustannie inspiracji. Gdy znajdziesz problem i masz pomysł na jego rozwiązanie zastanów się jak dotrzeć z nim do dużej grupy osób. Chcesz przecież pozyskiwać dużo klientów. Dziesiątki? Setki? Tysiące?
Przygotuj rzetelny biznesplan, zweryfikuj koszty wdrożenia swojego rozwiązania oraz spodziewane zainteresowanie i zysk.
Tak przygotowany możesz szukać inwestora, a za parę lat… Może pochwalisz się jak osiągnąłeś sukces?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here